Tourist-ua. Мандрівки Україною (tourist_ua) wrote,
Tourist-ua. Мандрівки Україною
tourist_ua

Авіакатастрофи

Пасажиропотік українських аеропортів останні два роки б'є всі рекорди, кількість рейсів постійно зростає і можливостей подорожувати літаком стає дедалі більше. Але, хоча літак лишається найбезпечнішим видом транспорту, регулярно можна чути новини про аварії та катастрофи. Вирішив розібратися, наскільки з цим зараз в світі все добре чи погано. Пошукав в інтернеті статистику крупних катастроф за останні кілька років за кількістю людських жертв. Чесно кажучи статистика трошки здивувала. Я чесно кажучи очікував на першому місті побачити США, Європу чи хоча б Індію з КНР, бо за даними флайрадара там літає шалена кількість літаків. Але ні.

Перше місце - африканські країни (загальною сумою) бо там все плюс/мінус погано скрізь: в Судані, Конго, Єгипті дуже велика кількість катастроф з людськими жертвами. Причин там дуже багато: і великий вік літаків, і кваліфікація пілотів та діспетчерів, і якість злітних смуг.

Друге місце чомусь Індонезія, де кількість катастроф невелика, але всі вони з величезною кількістю жертв.

А от Росія на третьому місці в світі - це просто капець. І це тільки по аваріям, які трапилися на території РФ. А якщо додати всі аварії з шаленою кількість жертв, до яких вона причетна, то Росія з великим відривом вибирається на перше місце в світі по кількість жертв в авіакатастрофах: там і російський літак, який впав під донецьком в 2006 (який вирішив перелетіти грозу на висоті більшій за можливості літака), і новий Суперджет, який врізався в гору Салак в Індонезії (де пілот вимкнув попередження про зіткнення із землею і не побачив гору), і Малазійський боінг над Україною (збитий із російсього ЗРК Бук-М1), і російський літак з туристами (який розбився в Єгипті при виліті з Шарм-ель-Шейху) і російський літак над швейцарією (який зіткнувся в небі з літаком DHL, хоча більшість провини там лежить на диспетчері).


Катастрофа у Львові. фото Ігоря Мартиніва для zaxid.net


Сама статистика така:
Регіон2013201420152016201720182019Разом
Африка 67 222 279 66 32 42 176 884
Індонезія 162 186 189 537
Росія 59 164 6 71 41 341
Україна 5 298 5 308
Малайзія 239 239
Південна Америка 28 17 11 76 14 28 174
Франція 150 150
Карибський басейн 9 8 112 129
Іран 40 77 117
Непал 18 23 51 92
Тайвань 48 43 91
Лаос 49 16 65
США 15 7 18 6 17 63
Пакистан 47 47
Мексика 20 8 5 13 46
Казахстан 21 6 5 12 44
Киргизстан 39 39
Афганістан 7 11 7 25
Швейцарія 20 20


Але нам все ж літати частіше з України, тож більше цікавить ситуація в своїй країні. А для цього в нас, як виявляється, є Національне бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами, яке займається цими питаннями і розслідує всі аварії та катастрофи українських літаків та іноземних літаків в Україні, і резульати своїх розслідувань викладає в себе на сайті. Ситуація не зовсім погана, але і сильно пишатися немає чим.


Катастрофа в Донецьку. фото obozrevatel.com

2013

13.02.2013. Вночі, в умовах низької видимості, при виконанні чартерного рейсу українського авіаперевізника "Південні авіалінії", який перевозив уболівальників на футбольний матч ліги чемпіонів за маршрутом Одеса-Донецьк на літаку Ан-24, під час заходження на посадку літак втратив швидкість та керованість, правим напівкрилом зіткнувся із землею та впав на поверхню аеродрому. 5 пасажирів загинули, 5 членів екіпажу та 3 пасажири отримали серйозні тілесні ушкодження.
Причина катастрофи: дії екіпажу: авіакомпанія допустила проходження на борт літака безбілетних пасажирів, за рахунок чого злітна маса літака перевищувала максимально допустиму на 1500 кг; не маючи інструкторського допуску, КПС відволікався від своїх обов’язків, проводячи "навчання" стажиста (в польотне завдання було включено пілота-стажиста без відповідного наказу по авіакомпанії та без інструкторів, що суперечило вимогам керівництва з льотної експлуатації авіакомпанії); члени екіпажу не були активно залучені до контролю за параметрами зниження; КПС продовжував зниження нижче 300 м для виконання посадки при відсутності видимості, яка б відповідала його мінімуму та не виконав своєчасний відхід на друге коло, в умовах коли параметри руху ПС не забезпечували безпечну посадку.

04.03.2013. При виконанні рейсу за маршрутом Жуляни-Луганськ на літаку ATR-42-300 авіакомпанії "ЮТейр Україна", під час розбігу відбулося несинхронне зростання тяги лівого і правого двигунів, після чого спрацювала сигналізація граничної температури вихідних газів лівого двигуна. Оцінивши ситуацію, командир ПС прийняв грамотне рішення про припинення зльоту. Після зарулювання на стоянку був виконаний огляд двигуна, під час якого в повітрозабірнику був виявлений сторонній предмет - м’яка заглушка. Причина: людський фактор при проходженні ТО.

29.07.2013. При виконанні рейсу а маршрутом Лубумбаші-Гома (ДР Конго) на літаку SAAB-340 авіакомпанії «Урга», під час розбігу літак викотився за межі ЗПС та отримав значні пошкодження. Екіпаж і пасажири не постраждали.

09.08.2013. Рри виконанні рейсу за маршрутом Лейпциг-Мінеральні Води на літаку Ан-12 авіакомпанії «УкраїнаАероальянс», під час запуску двигунів сталася пожежа допоміжної силової установки, яка поширилась на все ПС, внаслідок чого літак і вантаж повністю згоріли. Екіпаж не постраждав.

2014

13.01.2014. При виконанні приватного рейсу Вітебськ-Бориспіль на літаку Learjet-60 "Baltic Jet" (Австрія), сталося викочування ПС за межі ЗПС. Літак зупинився за 10 м від краю ЗПС. Внаслідок викочування ПС отримало пошкодження стулки лівої основної опори шасі. Згідно з висновком комісії, причиною серйозного інциденту стали несвоєчасні дії екіпажу ПС по усуненню бокового зміщення літака відносно вісі ЗПС під час пробігу після посадки при боковому вітрі зі значними поривами на завершальному етапі пробігу, що призвело до викочування на ліву бокову сплановану частину льотної смуги.

08.02.2014. Під час виконання рейсу за маршрутом Домодєдово-Дніпропетровськ на літаку Е-145EP авіакомпанії "Дніпроавіа", під час набору висоти спрацювала сигналізація про відмову підшипника генератора, після чого з’явилось повідомлення про пожежу лівого двигуна. Командир літака прийняв рішення вимкнути двигун та задіяв систему пожежогасіння. Після локалізації пожежі командир ПС прийняв рішення про повернення на аеродром вильоту. Посадка на аеродромі Домодєдово виконана благополучно Причина інцеденту: руйнування генератора сталося внаслідок руйнування заднього основного підшипника через його тривалу експлуатацію у пошкодженому стані, та не спрацювання сигналізації про відмову.

15.04.2014. При виконанні рейсу за маршрутом Бориспіль-Цюріх на літаку Б-737-500 авіакомпанії «МАУ», під час польоту відбулася розгерметизація кабіни ПС. Екіпаж згідно інструкції використав кисневі маски, виконав аварійне зниження і продовжив політ до аеропорту призначення на безпечній висоті. Посадку в аеропорту Цюріх було виконано благополучно. Причиною серйозного інциденту: виробничо-конструктивний недолік, через який стало припинення подачі повітря від двигуна до керуючого клапану, що призвело до неможливості підтримувати потрібний тиск у кабіні ПС системою подачі повітря тільки з одного двигуна.

20.06.2014. При виконанні рейсу Відень-Жуляни на літаку Falсon 7X авіакомпанії «ExecuJet» (о. Мен), на ешелоні FL 420 сталася розгерметизація пасажирського салону. Екіпаж та пасажири використали кисневі маски. Командир літака виконав зниження літака до FL 200, після чого тиск в кабіні стабілізувався. Посадку в аеропорту Жуляни було виконано благополучно. Згідно з висновком комісії, причиною серйозного інциденту (розгерметизація пасажирського салону у польоті), стал конструктивно-виробничий недолік.

17.07.2014. При виконанні рейсу за маршрутом Амстердам (Нідерланди) – Куала-Лумпур (Малайзія) на літаку B-777-200 авіакомпанії "Malaysia Airlines", під час польоту у Дніпропетровському РПІ, в районі навігаційної точки TAMAK, на радіолокаційному дисплеї диспетчера Дніпропетровського РДЦ зникла відмітка від повітряного судна та був втрачений радіозв’язок з екіпажем літака. В цей час, за повідомленням очевидців, в районі с. Грабове, Донецької області, спостерігалося падіння з неба уламків літака. В наслідок катастрофи загинуло 298 людей. За попередніми висновками голанської комісії літак був збитий ракетою "земля-повітря", яку було випущено з неконтрольованої українськими військами території за допомогою самохідного ЗРК "Бук" М1, доставленого туди з території Росії.

28.07.2014. Вдень, у візуальних метеорологічних умовах, при виконанні рейсу за маршрутом Рига-Івано-Франківськ на літаку Beechcraft Premier 1A авіакомпанії "Бізнес Джет Тревел", після приземлення літак викотився за межі ЗПС на 220 метрів з відхиленням від вісі ЗПС на 35 метрів. Згідно з висновками комісії, причиною серйозного інциденту стало: не витримування КПС параметрів польоту (швидкості та висоти) при заходженні на посадку, що призвело до перельоту ПС спланованої зони приземлення більше 800 метрів; несвоєчасне застосування повного гальмування; відсутність контролю з боку другого пілота за витримуванням параметрів польоту при заходженні на посадку з причин неадекватної поведінки та погіршення психофізіологічного стану через вживання алкоголю під час відпочинку між рейсами та в польоті.

06.08.2014. При виконанні рейсу за маршрутом Анталія-Познань на літаку А-320 авіакомпанії «ЯнЕйр», під час польоту на ешелоні 340 сталася відмова системи відбору повітря від правого двигуна. Відмова системи відбору повітря призвела до падіння тиску в гермокабіні, зниження ПС до безпечної висоти та запуску ДСУ для підтримання безпечного тиску в кабіні. Командир ПС прийняв рішення виконати посадку на найближчому аеродромі Бургас (Болгарія). Згідно з висновками комісії, причиною серйозного інциденту (розгерметизації кабіни літака в польоті) стала технічна несправність. Це, до речі, один з небагатьох випадків, коли причиною інциденту був не людський фактор.

30.08.2014. При виконанні рейсу з перевезення нафтовидобувного обладнання за маршрутом Таманрассет (Алжир) – Малабо (Екваторіальна Гвінея) на літаку Ан-12 авіакомпанії "Україна-Аероальянс", за повідомленням диспетчера служби ОПР аеродрому Таманрассет, через 3 хвилини після зльоту з екіпажем ПС було втрачено зв'язок. Літак зіткнувся з земною поверхнею, зруйнувався та повністю згорів. Внаслідок катастрофи загинули 7 членів екіпажу.

29.12.2014. При виконанні рейсу за маршрутом Дніпропетровськ-Львів на літаку E-145LR авіакомпанії "Дніпроавіа", під час розбігу по засніженій ЗПС, літак потрапив в сніговий намет з тенденцією розвороту вправо та зниженням швидкості розбігу. Командир ПС прийняв рішення припинити зліт. Після зупинки літака, екіпаж спробував розвернутися на ЗПС на 180 градусів, що призвело до повного застрягання літака в снігу, а рух ПС на власній тязі був неможливим. Для евакуації літака із снігових наметів на ЗПС, екіпаж викликав буксир. В процесі очікування буксиру екіпаж вимкнув двигуни, а для забезпечення живлення літака, запустив ДСУ. Через кілька секунд на дисплеї пілоти побачили повідомлення про задимлення туалету та отримали доповідь від бортпровідника про наявність диму в пасажирському салоні. Командир ПС прийняв рішення виконати аварійну евакуацію пасажирів. Після висадки пасажирів екіпаж здійснив огляд салону і зовнішнього стану літака. Осередків займання виявлено не було.

2015

2015 рік, на щастя, пройшов без катастроф, аварій та серйозних інцедентів при виконанні пасажирських та вантажних перевезень.

2016

15.01.2016. При виконанні рейсу за маршрутом Львів-Бориспіль на літаку B-737-800 авіакомпанії "МАУ", після зльоту, за повідомленням бортпровідника в пасажирському салоні з’явився їдкий запах пластику. КПС прийняв рішення про повернення на аеродром вильоту. Посадку було виконано благополучно, аварійної ситуації оголошено не було.Комісія з розслідування серйозного інциденту встановила, що найбільш ймовірною причиною виникнення стороннього запаху в пасажирському салоні є потрапляння стороннього предмету у внутрішній контур працюючого двигуна №2, ймовірно з полімерного матеріалу з його подальшим випаровуванням або згорянням з виділенням токсичних речовин. В результаті руйнування полімерного матеріалу під впливом термічної деструкції пари або дим потрапив в пневматичну систему літака далі систему кондиціювання і в пасажирський салон ПС.

16.01.2016. При виконанні рейсу за маршрутом Львів-Бориспіль на літаку B-737-300 авіакомпанії "МАУ", під час здійснення посадки на запасному аеродромі Київ (Жуляни), літак викотився за межі порогу ЗПС та зупинився на відстані 50м від порогу та 37м вліво від осьової лінії ЗПС. Літак пошкоджень не зазнав. Згідно з висновком комісії з розслідування причинами серйозного інциденту стали несвоєчасне та не у повному обсязі використання екіпажем реверсу та гальм під час виконання посадки на слизьку ЗПС. Супутні фактори: посадка літака з попутним вітром 8 вузлів; можлива втома екіпажу внаслідок недотримання умов відпочинку; зниження умов гальмування в кінці пробігу по ЗПС внаслідок зниження коефіцієнту зчеплення на останніх 100 м ЗПС.

04.03.2016. При виконанні рейсу за маршрутом Острів Кіш – Тегеран (Іран) на літаку MD-82 авіакомпанії "Буковина", під час польоту за маршрутом на ешелоні FL340 в районі точки GESIP, сталася розгерметизація ПС з випадінням кисневих масок. Екіпаж повідомив про аварійну ситуацію та благополучно здійснив посадку в аеропорту Ісфахан. Про тілесні ушкодження присутніх на борту не повідомлялось. Після посадки персонал авіакомпанії виконав перевірку літака та запросив здійснити перегінний політ з Ісфахана в Тегеран для подальшого технічного обслуговування.

06.04.2016. При виконанні рейсу за маршрутом Марсель (Франція) – Хассі-Мессауд (Алжир) на літаку Ан-12А, який належить ТОВ "КАВОК ЕЙР" (Україна), під час виконання посадки на аеродромі призначення в процесі зниження на висоті Н-3000 м сталося різке зниження тиску масла на вході в двигун. Екіпаж прийняв рішення продовжувати зниження з одним непрацюючим двигуном і здійснити посадку на трьох працюючих двигунах в аеропорту Хасси-Мессауд. Члени екіпажу і технічний персонал, що знаходився на борту, не постраждали.
Згідно з висновком комісії з розслідування причиною серйозного інциденту стало несвоєчасне вимкнення двигуна після його відмови, що призвело до його руйнування. Причину відмови двигуна комісія встановити не змогла через значні пошкодження зруйнованих деталей двигуна.

2017

07.02.2017. При виконанні рейсуза маршрутом Бориспіль – Івано-Франківськ, під час здійснення посадки на аеродромі Івано-Франківськ, вдень, літак Emb-145 ПАТ "Авіаційна компанія "Дніпроавіа", викотився за межі ЗПС на відстань 156 метрів від порогу ЗПС та зупинився вздовж осьової лінії ЗПС. Внаслідок викочування літак отримав незначні пошкодження стулок основних опор шасі та поріз шини одного гальмівного колеса. Ніхто з пасажирів та членів екіпажу не постраждав.
Згідно з висновком комісії з розслідування основними причинами серйозного інциденту стали: перевищення розрахункової швидкості приземлення; недостатньо інтенсивне (неефективне) гальмування КПС у першій половині пробігу літака; - наявність розбіжностей у керівних документах авіакомпанії та документах розробника – компанії
"Ембраєр" (АОМ) стосовно інтенсивності гальмування при посадці на вологі, слизькі, забруднені ЗПС.

23.06.2017. При виконанні рейсу за маршрутом Запоріжжя-Мінськ на літаку Ан-74ТК-200 авіакомпанії "Мотор Січ", після виходу двигунів на злітний режим, та початку руху для виконання зльоту сталося падіння обертів правого двигуна. Екіпаж припинив зліт та зарулив на стоянку. Під час огляду ПС після події, комісія з розслідування з представниками ДП "Антонов" виявила руйнування тягового підкосу правого двигуна, в результаті чого сталося руйнування передніх вузлів кріплення та поздовжній зсув двигуна з розривомтросів керування двигуном. Фактор: людський (виробничий)

29.07.2017. При виконанні рейсу за маршрутом Сан-Томе (Сан-Томе і Прінсіпі) – Аккра (Гана) на літаку Ан-74ТК-100, авіакомпанії «Cavok Air», при виконанні злету, на розбігу, сталося зіткнення повітряного судна зі зграєю птахів, внаслідок чого відмовили обидва двигуни. Екіпаж припинив зліт, літак викотився за межі ЗПС та отримав суттєві пошкодження. Пожежі не було. П’ять членів екіпажу отримали легкі тілесні ушкодження.

01.09.2017. При виконанні рейсу за маршрутом Бориспіль-Запоріжжя на літаку Emb-145, авіакомпанії "Роза Вітрів", під час виконання посадки на аеродромі призначення літак викотився за межі порогу ЗПС. Внаслідок події літак отримав незначне пошкодження допоміжної стулки правої основної опори шасі та пошкодження трьох шин гальмівних коліс. Ніхто з пасажирів та членів екіпажу не постраждав.
Згідно з висновком комісії з розслідування, причиною серйозного інциденту стало: професійно необґрунтоване рішення КПС при проведенні передпосадкової підготовки про виконання посадки на аеродромі Запоріжжя з закрилками випущеними на 22 градуса замість 45 при неефективному гальмуванні ПС та використанні заборонених керівництвом Embraer-145 дій по випуску закрилків в процесі пробігу та використовування аварійного гальмування. Додатковим фактором стали неналежни дії диспетчера.

2018

21.01.2018. При виконанні рейсу за маршрутом Мешхед - Ісфахан (Іран) на літаку MD-83 авіакомпанії "Буковина", після посадки на ЗПС і отримання дозволу звільнити ЗПС по РД D та зупинитися перед ЗПС 26L, КПС запросив руління по РД К та без дозволу вирулив на ЗПС 26L, на яку в цей час виконував посадку літак ATR-72. Внаслідок події ніхто не постраждав.
Під час проведення розслідування комісія встановила, що на виникнення події вплинули наступні фактори: невиконання КПС команди диспетчера зупинитися перед ЗПС 26L перед отриманням дозволу на подальший рух, а також той факт, що диспетчер не відмінив дозвіл на виконання посадки для ПС ATR-72 та не надав команду виконати вихід на друге коло для повторного заходу на посадку.

03.03.2018. При виконанні рейсу за маршрутом Бориспіль-Запоріжжя, під час виконання посадки літак Emb-145 авіакомпанії "Роза Вітрів" викотився за межі ЗПС на відстані 1745 м від порогу ЗПС вліво на сплановану частину льотної смуги на відстань 99 м від осі ЗПС та розвернувся на 220 градусів. Внаслідок події літак отримав незначні пошкодження. Ніхто з пасажирів та членів екіпажу не постраждав.
Згідно з висновком комісії з розслідування, причиною серйозного інциденту стали несвоєчасні та недостатні дії екіпажу по витримуванню напрямку пробігу після виконання посадки на забруднену ЗПС при наявності бічного вітру.

30.03.2018. При виконанні вантажного рейсу за маршрутом Бамако-Гао (Малі) на літаку Ан-12БК, авіакомпанії "Кавок Ейр", після посадки на ґрунтову ЗПС, під час пробігу відбулося складання передньої опори шасі. Літак опустився на носову частину фюзеляжу та прокотився близько 70 м, після чого зупинився в межах ЗПС. Льотний екіпаж у складі 5 осіб та інженерно-технічний персонал у складі 2 осіб тілесних ушкоджень не отримали. Літак отримав пошкодження передньої частини фюзеляжу, обтічника локатора та передньої опори шасі.

14.06.2018. При виконанні рейсу за маршрутом Анталія - Київ (Жуляни) на літаку MD-83, авіакомпанії "Браво", після виконання посадки на ЗПС 08 повітряне судно на етапі пробігу викотилося за межі ЗПС ліворуч, на льотну смугу та зупинилося поза межами спланованої частини льотної смуги на відстані 123 м від осі ЗПС. Внаслідок аварії літак отримав значні пошкодження, у тому числі і силових елементів конструкції. Ніхто з пасажирів та членів екіпажу серйозних тілесних ушкоджень не отримали.

23.06.2018. При виконанні рейсу за маршрутом Харків-Батумі на літаку В-737-400, авіакомпанії "ЯнЕйр", під час набору висоти, на ешелоні FL200, екіпаж звернув увагу на відсутність герметизації ПС. КПС прийняв рішення про зниження та виконання посадки на запасному аеродромі Київ (Жуляни). Під час зниження сталося аварійне випадіння кисневих масок. Посадку було виконано благополучно.

09.09.2018. При виконанні рейсу за маршрутом Джуба – Їроль (Південний Судан), літак L-410 власник ТОВ "Славер Компані", експлуатант "South West Aviation Co LTD" (Південний Судан) зазнав катастрофи в районі аеропорту Їроль, впавши у озеро. Внаслідок катастрофи загинуло 16 громадян Південного Судану та 4 громадян інших держав, троє людей отримали тілесні ушкодження.

2019

18.05.2019. При виконанні рейсу за маршрутом Анталія-Львів на літаку В-737-400, авіакомпанії "ЯнЕйр", під час зниження з крейсерського ешелону польоту екіпаж повідомив про розгерметизацію ПС. Під час перетину ешелону FL280, екіпаж оголосив сигнал лиха, застосував процедуру екстреного зниження та установив код відповідача 7700 (аварія або інша нештатна ситуація на борту). В процесі зниження був застосований аварійний кисень. Посадку було виконано благополучно на аеродромі Львів

10.07.2019. При виконанні польоту за маршрутом Будапешт - Хургада на літаку В-737-400, авіакомпанії "ЯнЕйр", під час злету вибухнув пневматик правої основної опори шасі. Екіпаж був повідомлений румунським органом УПР, після чого КПС прийняв рішення про повернення назад у повітряний простір Болгарії та виконав посадку на аеродромі вильоту Будапешт. В процесі посадки стався вибух другого пневматика на тій самій опорі шасі.

12.07.2019. При виконанні рейсу за маршрутом Мінськ -Київ (Жуляни) на літаку В-737-300, авіакомпанії "Belavia" (Білорусь), після посадки на ЗПС сталося викочування літака за межі ЗПС на відстань 126 м.Проведена евакуація пасажирів. Пасажири і екіпаж не постраждали. Літак отримав незначні пошкодження. Також внаслідок події було пошкоджено 11 вогнів наближення та 1 імпульсний вогонь з комутаційною коробкою. Аеродром був закритий понад 14 годин.

30.09.2019. При виконанні вантажного рейсу за маршрутом Ліверпуль (В.Британія) – Гетеборг (Швеція) на літаку Ан-12, авіакомпанії "Кавок", під час руління в аеропорту Ліверпуль сталося зіткнення із стовпом наземної системи освітлення лівим напівкрилом. В результаті зіткнення була пошкоджена ліва кромка крила та з’явилася теча з-під лівого двигуна.

04.10.2019. Під час заходження на посадку в умовах густого туману на аеродромі Львів літака Ан12БК, що експлуатується авіакомпанією "Україна Аероальянс", повітряне судно знизилось нижче мінімальної безпечної висоти, внаслідок чого зіткнулося з деревами та впало на землю. Внаслідок авіаційної події загинули 5 членів льотного екіпажу, троє службових пасажирів отримали серйозні тілесні ушкодження Політ виконувався з метою перевезення вантажу з м. Віго (Іспанія) до м. Стамбул (Туреччина). Посадка на аеродромі Львів планувалася з метою дозаправлення літака. Розслідування триває.

21.11.2019. При виконанні рейсу за маршрутом Стамбул-Одеса на літаку Боїнг-737-800, авіакомпанії "Turkish Airlines" (Туреччина), після посадки на ЗПС, під час пробігу сталося викочування повітряного судна за межі ЗПС.


Можна ще почитати:
- Куди летіти з України
- Рейтинг обласних центрів України
- Українське кіно 2018




Оригінал цієї публікації знаходиться на dreamwidth
Tags: .авіа
Subscribe

  • Київська Русь

    В селі Копачів Обухівського району Київської області відносно недавно (в 2008 році) відкрили парк «Київська Русь». Це відтворений в масштабі 1:1…

  • Бориспіль

    Назва Бориспіль, я думаю, відома всім українцям. Саме так називається найбільший український аеропорт, послугами якого торік скористалося більше…

  • Повітряні кулі Переяславу

    Політати на повітряній кулі недешеве задоволення, хоча й дуже захоплююче. Втім місць де регулярно проводяться повітряні фестивалі не дуже й то…

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 3 comments